2013. december 12., csütörtök

Mennyibe kerül egy matrac?

Nagyon gyakran vernek át minket. Egyre gyakrabban és egyre jobban. De mennyibe is kerül egy matrac? Ágy matrac árak alapvetően három dolgon múlnak: 1., ágymatrac minősége 2., ágymatrac gyártója 3., a reklám. Bővebben kifejtve egy kicsit a fenti meghatározásokat szeretnénk ezen a 3 ponton részletesebben is végigmenni, hiszen senkinek nem mindegy, hogy mikor fizet egy ágy matrac esetében a minőségért, a gyártói múltért vagy éppen a túlzott reklám árát szeretnék megfizettetni velünk.

1., Amikor a minőségért fizetünk.
Vannak olyan gyártók, matrac márkák és forgalmazók, akik következetesen rendes minőségű alapanyagokkal dolgoznak, szigorú fegyelmezett gyártási kultúrával és mégis elérhető áron. Hogyan csinálják mindezt? A válasz ebben az esetben is egyszerű: a vásárlónak ezeknél az ágymatracoknál csak a terméket kell megfizetniük, az alapanyagok költségét, a rárakódó munkadíjat, a szállítási és csomagolási költségeket és a terméken keletkező különböző kereskedelmi hasznokat. Ezekben az olcsóbb árkategóriába tartozó ágy matracoknál senkinek nincs lehetősége, hogy túlzott árrésekkel kalkuláljon, hiszen itt a legfontosabb szempont a matrac eladhatósága, piaci érvényesülése, így a gyártók és a forgalmazók is kisebb árréssel dolgoznak, ami árfekvésben még közelebb hozza a terméket a Vásárlóhoz, annak nem túl vastag pénztárcájához.

2., Amikor a gyártói múltért is fizetünk
Igen kedves Vásárló, a nap végén mi fizetünk ki mindent, mi Vásárlók. A csomagolást, a termékfejlesztést, a próbamatracok árát, de a címkét a prospektus és a szállítási költséget is mind-mind megfizetjük egy árucikk árában. Az a tapasztalat, hogy a nagy gyártók a termékfejlesztésre, a márkaépítésre és a márkanév preztízsének fenntartása érdekében lényegesen magasabb haszonnal dolgoznak, hiszen ezeket a költségeket az előző kategóriához képest extra ki kell termelni egy matrac árán. Nem beszélve arról, hogy agy prémium kategóriás ágymatrac ára nem lehet olcsó, hiszen akkor leépül, kommerszé válik a márka és már csak nagyon nehezen lehet visszakerülni újra a prémium kategóriába. Ezeknél a nagy és ismert márkáknál tehát nem okvetlenül a legfontosabb szempont, hogy mindenki számára megfizethetők legyenek a termékek, sokkal fontosabb, hogy egy matrac eladáson keletkező haszon minél magasabb értéket mutasson

3., Amikor a reklámokért fizetünk
Sajnos legújabban ez a kategória is fontos szerepet kap az osztályozásba, hiszen az ágymatracot is mint mindent a legkönnyebb reklámmal eladni. A reklámnak is lenne normális értéke, de bizonyos cágek, vállalkozások éppen arra helyezik a hangsúly, hogy egy-egy márkanevet beégessenek a fogyasztó tudatába, úgy nevezett top of mind pozícióba kerülve a márkanév az emberi elmében. És amikor matracvásárlásra kerül a sor, akkor az agy egyből kapcsol, beugrik a márkanév és magától értetődővé válik a Vásárló számára, hogy nincs más út, nincs más lehetőség, semmint az ismert márka termékei közül választani egyet. A reklám azonban pénzbe kerül. Sok pénzbe. És ige: ezt is mi fgjuk kifizetni, mégpedig nem is akárhogy: sok esetben a termék valódi árának a kétszeresét, háromszorosát is elkérik egy ilyen matracért. Elhitetik velünk, hogy más, hogy jobb, hogy ez az egyetlen; gyönyörű -vagy kevésbé szép- hölgyek mosolyogva pózolnak a csodásnak mondott, de valójában tömegtermék matracokon és elhitetik velünk, hogy ez az életérzés, hogy nekem ez kell, mert így leszek boldog, egészséges, sikeres, stb.

Szerencsés vásárlást kíván Önnek a: Matracvásárlás matrac webáruház!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése